Pandemia COVID-19 zmieniła naszą rzeczywistość. Potrzebne jest nowe spojrzenie na pracę biurową w dobie koronawirusa.
Dobre samopoczucie w biurze było jednym z najmodniejszych trendów kilku ostatnich lat i nadal będzie się rozwijać.
Hasło „siedzenie to nowe palenie” stało się w ostatnim czasie bardzo popularne. Nic dziwnego, skoro zachodnie społeczeństwa spędzają połowę życia siedząc w aucie, na kanapie, przy biurku.
Jeszcze 15-30 lat temu, celem większości programów prozdrowotnych wdrażanych wśród pracowników biurowych było przeciwdziałanie bólom mięśniowo-szkieletowym.
Chcielibyśmy przybliżyć jeden z trendów w urządzaniu biur – koncepcję Smart Working. Duże sale open space odchodzą powoli w niebyt, ale nie oznacza to jednocześnie powrotu do boxów, ani do zamkniętych gabinetów.
Popularny od ponad 20 lat na Zachodzie, stopniowo zdobywa uznanie również w Polsce. Masaż biurowy, zwany też masażem worksite jest usługą, która idealnie wpisuje się w trend corporate wellness.
Zaprojektowane w 1964 kabinowe stacje robocze, zwane też boxami biurowymi lub oryginalnie po angielsku cubicle office, obchodzą w tym roku swoje 50 urodziny.
Piłka do ćwiczeń, zwana również piłką gimnastyczną, jest tradycyjnie stosowana w ćwiczeniach i rehabilitacji mającej na celu poprawę równowagi i zwiększenie zakresu ruchów. Korzystanie z piłki do ćwiczeń zostało ostatnimi czasy przeniesione z siłowni do biur.
Herman Miller przeprowadził badania Workplace Trends 2013 w USA. Poniżej kilka interesujących wniosków.