Masaże biurowe

21 grudnia 2016
trendy

Popularny od ponad 20 lat na Zachodzie, stopniowo zdobywa uznanie również w Polsce. Masaż biurowy, zwany też masażem worksite jest usługą, która idealnie wpisuje się w trend corporate wellness. Jak to z nowościami bywa, przybył od Polski za sprawą zagranicznych korporacji, które często mają większą świadomość w dbaniu o zdrowie swoich pracowników. Masaż w miejscu pracy, w czasie przerwy to też efektowna forma świadczeń pozapłacowych (benefitów).

 

Masaż worksite – realizacja

Jak wygląda realizacja takich świadczeń dla pracowników biurowych? Zewnętrzna firma przysyła swoich fizjoterapeutów do biura (bardzo rzadko są to fizjoterapeuci zatrudnieni w korporacji), którzy w określone dni, w określonych godzinach w wydzielonej, zamykanej salce przeprowadzają masaże. Do masażu wykorzystywane są specjalne mobilne krzesła worksite. Usługa trwa zwykle od 10 do 20 minut i przeprowadzana jest przez ubranie na górne części ciała. W przeciwieństwie do relaksacyjnych masaży klasycznych nie są stosowane żadne kremy ani olejki, dzięki czemu pracownik może od razu po zabiegu wrócić do pracy. Koszt w dużych miastach (Warszawa, Kraków, Gdańsk, Wrocław) kształtuje się w okolicach 20-40 zł za sesję.

 
 
masaż biurowy na krześle

Masaż w przerwie – zalety

  • Szybka forma relaksu pozwalająca na oderwanie się na chwilę od pracy
     
  • Masaż biurowy zmniejsza napięcie mięśniowe i poprawia krążenie
     
  • Pracownik czuje się zrelaksowany, jest bardziej wydajny, poprawia się koncentracja i samopoczucie
     
  • Zmniejsza się ryzyko urazu związanego z wykonywaniem powtarzalnej pracy w tej samej pozycji
     
  • Pracodawca może zaoferować pracownikom atrakcyjne benefity i wyróżnić się na tle konkurencji
     
  • Firma może zaoszczędzić na kosztach urlopów zdrowotnych