Ergonomiczne stanowisko pracy

Masz już wszystkie ergonomiczne komponenty swojego stanowiska pracy i co teraz? Możesz mieć najlepsze i najdroższe produkty na rynku, ale nawet te narzędzia muszą być prawidłowo wykorzystywane, abyśmy doświadczyli wszystkich korzyści.

ustawiamy ergonomiczne stanowisko pracy

ergonomiczne stanowisko pracy przy komputerze

 

Siedzenie

1. Ustaw krzesło na takiej wysokości, aby uda spoczywały równolegle do podłogi, a stopy spoczywały płasko na podłodze lub podnóżku.
2. Wybierz taki fotel, którego głębokość siedzenia pozwoli na zachowanie ok. 5 cm luzu pomiędzy tyłem kolana, a krawędzią siedzenia.
3. Wyreguluj wysokość oparcia tak, aby lędźwie wygodnie leżały na oparciu.
4. Ustaw kąt oparcia tak, aby możliwe były różne pozycje. Unikaj blokad odchylenia oparcia.
5. Odchyl się do tyłu i zobacz czy możesz zrelaksować się w fotelu umożliwiając pełne oparcie dla pleców w ich górnej części.

 

Pisanie

6. Umieść klawiaturę na wysokości ok. 3-5 cm powyżej ud. Kąt pod jakim ułożona jest klawiatura powinien pozwalać na pracę nadgarstkami w ich naturalnej pozycji.

 

Mysz

7. Umieść mysz w pobliżu klawiatury, aby nie musieć po nią daleko sięgać. Unikaj trzymania nadgarstka na biurku – zamiast przesuwania „pięty” dłoni po powierz nich użyj całej ręki do pracy myszą.

 

Patrzenie

8. Ustaw monitor nie bliżej niż na odległość wyciągniętej dłoni. Górna krawędź ekranu powinna być na linii oczu lub tuż poniżej. Przechyl nieznacznie ekran monitora, tak aby patrzeć prostopadle na ekran.

 

Światło

9 . Umieść źródło światła po przeciwnej stronie dłoni którą piszesz. Światło powinno padać na dokumenty papierowe, a nie na ekran monitora.

 

Dopasowanie

10. Dopasuj monitor i klawiaturę tak, aby znajdowała znajdowały się na wprost ciała. Często używane dodatkowe materiały umieść w zasięgu ręki, aby zminimalizować skręcenia i ograniczyć sięganie.

 

Odpoczynek

11. Rób 20 sekund przerwy co 20 minut pracy oraz 5 minut co godzinę. W ten sposób dasz organizmowi niezbędną przerwę od powtarzalnego i jednostajnego obciążenia mięśni i ścięgien.